„Pentru sănătatea dumneavoastră evitaţi excesul de sare, zahăr şi grăsimi”. Aşa sună recomandarea pe care o vedem şi o auzim pe toate canalele audio-vizuale. Dar ce înseamnă „excesul” de sare, zahăr şi grăsimi? Trebuie să ştim că toate alimentele pe care le mâncăm zilnic, de la pâine până la fructe, au în componenţa lor atât sare cât şi zahăr. Atunci când noi mai adăugăm sare şi zahăr acestor alimente, trecem de cele mai multe ori limita „normalului” şi cădem în exces. Zahărul şi sarea sunt pe de-o parte conţinute în structura internă a alimentelor, a fructelor, a legumelor, zarzavaturilor, leguminoaselor şi cărnii, iar, pe de altă parte, multe alimente primesc un surplus de zahăr şi de sare prin procesare. De exemplu, în pâine se adaugă zahăr şi sare, dar grâul şi făina de grău conţin de la natură aceste două ingrediente. Foarte multe studii medicale arată clar că o serie de boli cum ar fi hipertensiunea arterială, bolile de inimă, cancerul şi diabetul au legătură directă cu consumul în exces de sare şi zahăr.

Ce înseamnă „grăsimi”? Trebuie să ştim, deşi reclama de la tv şi radio nu ne spune, că toate produsele de origine animală (carne, lapte, ouă, brânză) au un conţinut mare de grăsimi. Dacă noi mâncăm la micul dejun: ouă cu şuncă şi cu caşcaval, iar la desert mai bem un pahar cu lapte, putem să considerăm că deja am făcut exces de „grăsimi”. Dacă mai adăugăm la prânz o friptură, iar la cină o prăjitură cu brânză preparată cu ouă şi lapte putem spune că în aceea zi am făcut cu vârf şi îndesat exces de grăsimi. Hrana de origine vegetală nu conţine grăsimi. PH-ul corpului nostru este bazic, iar toată hrana de origine animală este acidă, iar hrana de origine vegetală este bazică.

„Micul dejun” ar trebui să se numească „marele dejun”. „Micul dejun” este cea mai importantă masă a zilei. În primele ore ale dimineţii, metabolismul natural al corpului este cel mai pregătit pentru a digera mâncarea şi pentru a asimila substanţele nutritive. Prânzul este recomandat să fie mai puţin bogat decât „micul” dejun, iar cina ar trebui să fie „simbolică”. Cele trei mese ale zilei ar trebui să fie adaptate după celebra zicală orientală: „Masa de dimineaţă mănâncă-o singur, masa de amiază împarte-o cu prietenul, iar masa de seară dăruieşte-o duşmanului”. Ghidaţi-vă după principiul: „Prefer mâncarea sănătoasă, nu mâncarea bună” şi nu uitaţi că „sunteţi ceea ce mâncaţi”.

Sfaturi practice şi concrete:

- preferaţi orezul integral şi orezul brun în detrimentul orezului alb

- preferaţi pâinea / făina integrală, graham şi neagră, în detrimentul pâinii / făinii albe

- citiţi întotdeauna eticheta produsului pe care-l cumpăraţi

- evitaţi produsele care au pe etichetă o serie de „E”-uri şi „grăsime vegetală hidrogenată” (margarină) sau numai „grasime vegetală”, nespecificându-se „grăsime vegetală nehidrogenată”

- preferaţi zahărul brun din trestie de zahăr şi mierea, în detrimentul zahărului alb

- beţi apă înainte de masă cu cel puţin 30 de minute, nu beţi apă în timpul mesei şi imediat după masă

- preferaţi apa ca să vă hidrataţi, în detrimentul altor lichide

- preferaţi sucurile naturale proaspăt stoarse din fructe, în detrimentul sucurilor chimice şi acidulate

- excludeţi consumul de ceai negru, băuturi de tip cola, cafea, tutun, alcool şi produse halucinogene

- înlocuiţi cafeaua cu cicoare

- consumaţi alimente considerate revoluţionare din punct de vedere al proprietăţilor pe care le deţin: soia, pătrunjel, polen crud, propolis, păpădie, mustul, grâu încolţit, usturoi, spirulina, drojdia de bere, secară, ghimbir, ginseng, mărul, cătina, fructele negre (mure, strugurii, fragi, măcieşe)

- dacă nu sunteţi vegetarian preferaţi carnea de vânat şi peştele oceanic

- ţineţi post o zi pe săptămână

- ţineţi cure alimentare de o zi, două zile sau chiar trei zile exclusiv cu fructe de sezon – ex: cireşe, pepene roşu, struguri

- evitaţi să consumaţi alimente conservate, murate, afumate şi prăjite

- preparaţi hrana preponderent prin „baie de aburi” şi fierbere

- preparaţi / cumpăraţi dulceaţa de fructe şi compoturile fără adaos de zahăr şi evitaţi produsele care conţin fructe în procente de sub 60-70%

- evitaţi uleiurile care nu sunt presate la rece şi preferaţi uleiul de măsline procesat la rece care are pe etichetă procente reduse de grăsimi saturate şi polisaturate

- faceţi mişcare în fiecare zi, mergeţi pe jos, folosiţi scările în detrimentul liftului, bicicleta în detrimentul maşinii

- preferaţi fructele şi legumele în următoarea ordine a culorilor: negru, roşu, galben, verde; preferaţi grepfruitul roşu în faţa celui galben, mărul roşu în faţa celui galben sau verde, ceapa roşie în faţa celei galbene, strugurii negrii în faţa celor albi, ridichile negre în faţa celor roşii, etc.

- evitaţi exesul cacao, nucă de cocos şi avocado

- înlocuiţi cacaua cu pudră de roşcove

- preferaţi ciocolata amăruie cu un procent de 70-80% de cacao şi evitaţi ciocolata albă

- folosiţi constant metode de detoxifiere a colonului şi intestinelor, inclusiv clisma, cura cu argilă şi metoda yoghină: Shank Prakshalana

- folosiţi condimente cât mai variate: turmeric (curcurma), oregano, seminţe de in, candamon, scorţişoară, seminţe de mărar, susan, (măcinati semințele pentru a se asimila mai bine)

- gătiţi o cantitate de hrană pe care o consumaţi imediat la o masă, nu gătiţi pentru două-trei zile

- evitaţi hrana de tip fast-food şi junk-food

- mirosiţi produsele pe care le cumpăraţi de la piaţă şi de la alimentară, preferaţi fructele care au un miros puternic în detrimentul celor care nu au miros

- evitaţi să consumaţi fructe care nu sunt coapte

- evitaţi hrana semipreparată din comerţ

- nu folosiţi cuptorul cu microunde

- folosiţi blenderul pentru a prepara hrană proaspătă şi raw-vegană

- nu mâncaţi până vă săturaţi şi nu mâncaţi după ora 18

- dormiţi în intervalul orar 22.00 - 05.00

- controlaţi-vă permanent greutatea, evitaţi obezitatea şi faceţi-vă toate analizele o dată pe an

P.S.: Personal recomand hrana de origine exclusiv vegetariană. Sunt studii foarte serioase care fac o legătură directă între bolile secolului XX: cancerul, diabetul, bolile de inimă, infarctul şi excesul de hrană de origine animală: carne, lapte, ouă şi brânză. Pentru o documentare mai largă pe acest subiect recomand următoarele cărţi:

- Studiul China, de dr. T. Colin Campbell

- Alimentaţie inteligentă, de dr. Emil Rădulescu

- Şi noi ce mai mâncăm, de prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi

- Pentru ce atât de bolnavi, de Mariana Ghezzo

- Cărţile scrise de doctorul Doru Laza

- Documentarele de pe internet ale doctorului Călin Mărginean: http://drcalinmarginean.blogspot.com/p/prezentari-video.html

- Site-ul Ligiei Pop care promovează hrana raw-vegană http://ligiapop.com/
Despre Autor
Daniel Meze - Administrator

Are un Master în Psihologie Clinică, Psihoterapie şi Consiliere Psihologică. Practică Yoga din 2009 și o predă din 2013. Studiează Cabala din 2011 și o predă din 2012. Este Directorul Editurii ARI. Studiează Educația Integrală din 2013 și o predă din 2017. Este Președintele Asociației ARI.

Lasă un comentariu
DESPRE AUTOR
Daniel Meze

Are un Master în Psihologie Clinică, Psihoterapie şi Consiliere Psihologică. Practică Yoga din 2009 și o predă din 2013. Studiează Cabala din 2011 și o predă din 2012. Este Directorul Editurii ARI. Studiează Educația Integrală din 2013 și o predă din 2017. Este Președintele Asociației ARI.

ULTIMELE POSTĂRI
ULTIMELE COMENTARII

CONTACTEAZĂ-NE

Puteți intra în legătură cu noi
folosind una din metodele de mai jos